Inlägget skrivet: 2006-10-21 @ 12:19:58

Helgen

Ärade gäster!

Helgen som börjat nu är fylld med spännande aktiviteter.

Igår var jag på konsert. Nu tänker ni kanske ett fullsatt scandinavium eller ett folkhav på Ullevi. Nixpix! 90 goa människor inklämda i en tajt studio uppe i Dansforums lokaler i Haga, Göteborg. Min goda vän och tillika modell Paulina går en utbildning där och bad mig för en tid sedan att komma dit och föreviga deras framträdanden.
Och som de framträdde sen!
Det är alltid lika imponerande att se blivande sångare, dansare och skådespelare agera på scen. Man kan inte låta bli att fundera på varför i allsin dar mor å far inte satte en i musikskola eller tvingade en att lära sig spela piano eller gitarr som barn. För shit de här människorna har så kul och levererar därefter. Imponerande!
Öppningsnumret gav mig flashbacks från den bästa konsert jag varit på i mitt liv. Robbie Williams den 2:e juni 2006 på Ullevi.
Let me entertain you river en av klassens killar av med sån säkerhet och karisma att man börjar fundera på vad det e för datum egentligen.
Det ena numret efter det andra slår mig därefter med häpnad. Utmanande Lady Marmalade, Diskofebriga Teardrops och klassiska Ain't no mountain som några exempel.
Mellan låtarna bjuds vi på teater. Två tjejer ger sig på en scen hämtad ur yrrol, vi ser svartsjuka par gräla och en och annan monolog. Den gemensamma faktorn är att allt levereras på ett mycket trovärdgt och träffsäkert sätt.
Självklart hade jag kameran i högsta hugg och förevigade en del av de förstklassiga framträdandena. Skall bli intressant att se om de blivande artisterna håller av mig och mitt fotograferande som jag höll av deras show.


Ikväll står det vimmelbildsfotografering på programmet. Min gamla fotbollsklubb Särö IK har årsfest. Inte vilken årsfest som helst heller. I år firar föreningen 80 år. Det luktar pompa och ståt lång väg och ord som brakfest ligger nära till hands.


På söndag kommer kronan som kröner verket. Ja ni gissade rätt fotografering igen! Denna gång av den lite glammiga sorten. Vill inte gå in mer på vad det rör sig om men det kan bli en ganska häftig grej om allt går som önskat!
Min fotovapendragare Peter kommer till stan för att assistera. Det är alltid ett nöje att ha honom med sig på plåtningar.

Veckan som kommer är även den fullspäckad. Bildredigering, videoredigering och skola.
Känns trots allt ändå som en mycket bra vecka och framförallt en lite lyxig vecka. Angelica har ett större arbete som skall lämnas in i slutet av veckan som kommer och har därför inga lektioner planerade. När hon föreslog att hon kunde skriva arbetet nere i Göteborg tackade jag såklart inte nej! Hur det nu ska gå till att kliva upp ur sängen å åka 6 mil ner till Varberg i vetskapen av att hon ligger kvar i sängen vet jag inte...


...men det är måndagens I-landsproblem.

Peace!

//Anders
www.nagadez.com




Kommentarer
Postad av: Lulu

yeeyeee


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback