Inlägget skrivet: 2007-04-30 @ 04:07:42

Läskig hemfärd

Då var man tillbaka hemma i Göteborg igen efter en helg i Karlstad. Helgen var minst sagt speciell mer om det får jag skriva i ett annat inlägg. Klockan e mycket och det skall ju upp och jobbas imon...*suck*

Tänkte mest berätta lite snabbt om den galna hemfärden!
I normala fall tar resan ungefär 3 timmar med bil. Idag visste jag det skulle få ta ltie längre tid för jag skulle lämna av två kompisar i Borås på vägen. Nu efter snart 5 timmar är man iaf hemma igen! Har nog fan inte sett så många vilda djur under en biltur innan alltså som under denna resan.
Jag räknade till 3 harar, 2 rävar, 2 rådjur, 1 grävling samt 1 katt. Inga djur kom till skada under bilturen bör nämnas.

Från Borås är det ju motorväg hela vägen till Göteborg. Skönt tänkte jag då behöver man inte vara lika rädd för djur eller hastighetskameror eller annat....
Vad man bör vara rädd för är patrulerande polisbilar.... Jag kom i en ansenlig hastighet och noterade en bil på påfarten jag precis passerade. Av ren instinkt sänkte jag hastigheten för jag gillar inte att köra fort när jag inte ser vad jag har för bilar omkring mig. När bilen bakom sakta kryper närmare lägger sig bredvid men inte kör om så reagerar man ju. Jovisst... En polisbil. Han blinkade på mig med å sen körde han bara förbi å försvann. Jag trodde jag skulle få infarkt. JAg har en vansinnig respekt för polisen. Både på gott och ont kanske men men.

Det visade sig att de troligtvis blinkat på mig för att mitt ena baklyse var sönder. Noterade det när jag kom hem. Tacksamt att de inte stannade mig å tog betalt för det iaf! Tur i infarkt-oturen kan man säga.

Nu när man kommit hem så slår ju tanken en att man är ensam igen också. Alltid lika tråkigt att åka ifrån
Angelica. Det är fruktansvärt att man inte kan träffas när man vill. Att man inte kan få den där kramen när det känns lite tungt, den där mysiga godnattpussen eller bara det upplyftande leendet!

Jag tänker på dig hjärtat och saknar dig en hel massa!

Mvh Anders aka Nagadez



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback