Inlägget skrivet: 2007-01-28 @ 22:03:33

Intervjuresultat

I Fredags var jag på arbetsintervju på the studio i gbg. De sökte fotografer till sin "modell för en dag" verksamhet inne på nordstan.
Jag skulle vara där kvart i tre på eftermiddagen.
Efter mycket möda och stort besvär lyckades jag lokalisera deras port och tog mig upp till deras studio.
Stället var fullsmockat av tjejer som  skulle plåta.  Det var bra mycket större än vad jag hade förväntat mig.  Fräscha lokaler. Ljust och öppet.
Givetvis vart killen jag skulle prata med försenad så jag fick vackert vänta en stund innan intervjun kunde börja.

Väl på plats visade det sig vara två stycken jag skulle bli grillad utav. Ja jag väljer ordet grillad för det var precis det de båda refererade det till när vi precis hade satt oss ner.
Vid det här laget biter inte sådana fåniga kommentarer på mig. Jag är jag och duger inte det så... Då är jag ju inte rätt man för jobbet punkt!

Intervjun vart dock inte någon större prövning. Jag svarade lugnt och metodiskt på deras frågor. Vare sig de var vettiga eller mindre vettiga.
Jag visade mina bilder jag hade tagit med mig och jag tror de fick bra respons. De kommenterade flera av bilderna och det tar jag som en komplimang. Målet med mina bilder är ju att väcka nån form av känsla eller tanke hos betraktaren.

De berättade senare att det var just på grund av min portfolio som jag hade blivit kallad till intervjun. Jag har ju ingen fotoutbildning. Inte heller någon vidare dokumenterad erfarenhet på området.

Jag känner dock att i ett kreativt arbete är det resultatet och i detta fallet bilderna som är det viktiga och de verkade gilla mina bilder! Här nedan kan ni se en mindre bild över vilka bilder jag har i min printade portfolio. Min webbportfolio hittar ni här.

Klicka för större version

Resultatet av intervjun vart lite tvetydligt men jag skall återkomma till dem och kanske boka upp nån form av praktikdagar så att vi kan få en chans att känna lite på varandra.

Det känns trots allt som det är en riktigt spännande chans att få lite mer erfarenhet av skarpa fotojobb.
Så fort jag hör mer lovar jag att berätta för er.

Until then...

Anders aka Nagadez



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback