Inlägget skrivet: 2007-01-28 @ 23:54:09

Söndagssorg

Sorg kanske är ett väl hårt tilltaget ord, men det är lite så det känns. Det är vemodigt att säga hejdå till någon man tycker så mycket om när man verkligen inte vill de skall ge sig av.  Söndagar har ofta blivit  den dagen då Angelica måste åka hem till Karlstad igen.  Vi har ju båda våra studier att tänka på och det är inget man kan kompromissa bort i första taget.

Vi hade iaf en heldag på stan innan. Shop til you drop fick en helt ny innebörd för mig idag!  Kvinnor  har en fantastisk förmåga att  springa i affärer.  Jag vet inte vart de får det ifrån. 

Jag ser mig själv gå efter ett förutbestämt mönster för att vara så effektiv som möjligt. Jag vet vad jag är ute efter hur den kortaste vägen blir och ser det som en tävling att fixa allt på kortast möjliga tid. Tydligen den väldigt manliga versionen av shopping.

För idag har jag sprungit tvärs över nordstan 5 ggr tror jag! 5 ggr!! Ben och rygg domnar normalt sett bort efter kanske 3 varv där inne!
Jag tror inte det finns en handväska vi inte känt lite på, inga gråa kappor med stora charmiga knappar vi inte provat och inga glittriga halsband vi missat att syna...

Jag har nog suckat en halv miljard gånger till Angis förtret åt allt galet hon visar, men faktum är att vad hon än plockar fram i en butik så klär det henne när man ser det på i provhytten! Fascinerande.

Efter att ha haft en dag utan några som helst tider att passa så lyckades vi ändå få stressa in till tåget på kvällen sen. Det är makalöst. Det enda värre än ett avsked är ett hastigt avsked och det blev det denna gången. Det känns ändå rätt ok när man vet att vi troligtvis ses redan på fredag igen, men det... det kommer bli ett par andra blogginlägg det!

Anders aka Nagadez





Kommentarer
Postad av: Tess

Usch.Sånt är så hemskt. Jag hade pojkvän i Gbg innan och jag bor i Helsingborg. Det var ju några mil mellan oss. Och det var lika jobbigt varje gång att åka ifrån varandra. Nu är jag glad att jag har pojkvännen i samma stad och bor tillsammans. Ni kommer klara er igenom studierna och sen leva lyckliga i alla era dagar =)

Postad av: Anders aka Nagadez

Det är påfrestande som du säger men älskar man varandra får man det att fungera! :)

2007-01-31 @ 13:29:44
URL: http://www.nagadez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback