Inlägget skrivet: 2007-11-12 @ 23:20:09

Däckbyte

Det är dags för den där jobbiga årstiden nu. Snö kyla och hala vägar. Är det inte underbart?! FUCK NO!
I samband med att vintern tågar in så blir ju vi bilburna individer tvugna att förse våra fordon med kloförsedda sulor!
Yes! Dubben skall på åbäket hur trist det än må vara. Trots mer oljud och högre bensinförbrukning så skall de på! Nåväl det är ju en bra försäkring och man vänjer sig väl vid oljudet allt efter som.

Vad jag kommer på VARJE gång jag går igenom den här processen att byta däck är att det är ett jävla SKITJOBB! Jag går alltid som en gubbe efteråt. Man känner träningsvärken komma smygandes bara nån timme efter man e klar. Ja nu e ni väl ett par där ute som direkt tänker: "Ja men Anders lille vän du e kanske en smula otränad?". För all del. Det måhända, men vi pratar om att byta däck? Har ni sett F1 nån gång? 10 sekunder för 4 däck!! Och det sker iaf två gånger per lopp!! Men inte ser man de gubbarna sängliggandes dagen efter med träningsvärk! ;)

En annan sak jag noterar varje gång är den fantastiska utstyrseln man drar på sig. Långkallsonger, söndriga träningsoverallsbyxor, omatchande polotröja, rutig toppluva samt för stora jobbhandskar.
Det är ju inte utan att man låter tankarna snurra iväg till F1-världen igen. I deras matchande overaller. Glamourtjejer överallt. Skumpa som flödar... MEN jag... jag står i slitna omatchande kläder, min publik består av grannarns hästar och dricker jag något är det i bästa fall avslagen pepsi...

Det finns dock en sak som man trots allt måste sätta på pluskontot för händelsen.
När man står där vid sin bil med en bultdragare i handen och känner att man för en gångs skull har lite fysisk makt över den så känner man sig faktiskt en smula manlig...

Efter 30 minuter är iaf mitt F1-team klara att släppa iväg bilen från depån igen. Då är det fan inte dumt! Att stå i toppluva och långkallsonger och känna sig manlig!

Mvh Anders aka Nagadez



Kommentarer
Postad av: Wysteriia

Ta en bild nästa gång ;D *haha*

Postad av: Lucas

Jag lämnar in bilen, väntar 15 min och det e klart ;)

2007-11-13 @ 18:37:19
URL: http://lucasbejvall.blogg.se
Postad av: Karin

Haha. Du har inte som jag växt upp med en morfar som varit bilmekaniker hör jag. Enligt honom ska alla kunna vissa elementära saker så vissa dagar har jag himla kul åt folk på macken där jag jobbar.

2007-11-18 @ 22:08:24
URL: http://karinhansen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback