Inlägget skrivet: 2007-11-06 @ 15:58:39

Vi är blåvitt, Bäst i Sverige!!

Nyligen hemkommen från sthlm och linköping sitter jag här och funderar på vad som hänt under tiden jag varit bortrest. En av de större händelserna är givetvis avslutningen av fotbollsallsvenskan.

Där satt jag i en lägenhet inte långt ifrån Farsta och höll krampaktigt i fjärrkontrollen medans jag råglodde på text-tv.
I och med den betryggande 2-0 segern över Trellbeborg hemma på ett regntungt Ullevi så bröts en 11 årig förbannelse.

1996 skedde det senast. 2007 händer det igen!
IFK Göteborg är svenska mästare i fotboll!

Som sann Göteborgare och ärkeängel ända in i själen så är jag mäkta stolt över föreningens bedrift och vill passa på att gratulera dem till en fantastisk säsong och det 18:e SM-guldet!

VI ÄR BLÅVITT, BÄST I SVERIGE!!

ifk


Mvh Anders aka Nagadez



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback