Inlägget skrivet: 2008-01-15 @ 01:25:09

Riktigt bra dag

Måste erkänna att jag haft en riktigt bra födelsedag! Jag var lite skeptisk till den här dagen innan helgen men det visade ju sig vara helt obefogat.

Startade dagen med att svepa ihop två smörgåstårtor. Eller ja... svepa kanske inte är rätt ord riktigt men efter en del snickrade stod där två magnifika pjäser färdiga för massakrering. Mäkta stolt över mig själv må jag säga.
Satte min första tugga i halsen när jag insåg jag glömt att fota mina alster så ni får vackert ta mig på orden!

Mitt i tårtmakandet så ringde far min och berättade att bilen hade klarat besiktningen och nu var tillgänglig att hämta på verkstan. Dagens i särklass trevligaste nyhet. Gick ju runt i helgen och trodde den var färdig för bilarnas långvård men tydligen tog han sig i kragen, sniffade lite E85 och klarade avgasvärdena tillslut! Det visar sig finnas en smula stake i min bil trots att antalet hästar inte tyder på det.
Känns hur som helst som en riktig befrielse att vara bilburen i ett år till nu!

Det första gästerna kom redan vid 16 tiden idag. En av mina halvbröder tittade förbi med hela familjen. Det betyder att farbror Anders agerat lekledare för två mycket energifulla 6åringa killar! Vi har gjort mycket skoj. Ja allt ifrån att bygga bionicles till att ja bygga plastkök faktiskt. Inte illa va?
Lite besviken vart jag dock på min far som lyckades lära den ena av dem att farbror Anders säkerligen skulle springa som en vildhäst om man bara hoppade upp på hans rygg och klappade till honom hårt på rumpan med handen! Bra där farfar!! Bevisa för barnbarnen att det är ok att smiska farbror Anders! =)
Skämt och sido så är de för goa de där ungarna...

Senare på kvällen kom det fler gäster. Smörgåstårtorna gick hem och alla var nöjda och glada.
Jag fick en del pengar i present vilket är ett välkommet tillskott nu när bilskatten damp ner i brevlådan. Konstigt nog glömmer jag alltid av att budgetera för den.

Den roligaste presenten fick jag nog ändå av min kära syster. I julklapp gav jag henne bl.a en sån där Magic Bullet mixer. Ni vet den som är känd från Tv-Shop. Hittade den billigt på ett ställe i gbg och tyckte det var en lagom fånig present. Perfekt för strawberry Daiquiri älskare måste jag säga!
Med tanke på att det var jag som slet upp hennes maskin på julafton så ansåg väl hon att det fanns ett visst uppdämt behov av en liknande maskin i mitt liv. Så givetvis är jag nu en stolt ägare av ett fantastiskt Magic Bullet system. Drinkkväll någon?

Avslutningsvis vill jag rikta ett stort tack till alla mina nära och kära, (ingen nämnd ingen glömd), som hört av sig på diverse vis och gratulerat. Det värmer och gjorde att jag för stunden faktiskt glömde att jag börjar bli förjävla gammal! I love you people! =)

Mvh Anders aka Nagadez



Kommentarer
Postad av: Schandraaaa

Härligt!! :) (c",)

Postad av: Janina

Grattis i efterskott! Bildbevis på tårtorna nu när du gjort mig så sugen på smörgåstårta! :)

2008-01-15 @ 14:50:55
URL: http://blogg.JaninasPortfolio.com
Postad av: Andreas M

Gubbe :)

2008-01-15 @ 15:35:05
Postad av: Anders aka Nagadez

Tack tack!
Schandraaa. Visst är det!! ;)

Janina. Jag lovar att ta en bild nästa gång det blir smörgåstårta! =)

Andreas. Den som skrattar först... ;)

2008-01-19 @ 01:58:42
URL: http://nagadez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback