Inlägget skrivet: 2008-07-05 @ 13:46:23

Funderar på ny mobil

Mot slutet av sommaren funderar jag på att byta upp mig mobilmässigt. Det har ju hänt en del på mobilmarknaden på sistone, inte minst med tanke på apples Iphones intåg på marknaden. Hypen på den perfekta mobiltelefonen verkar ha eldat på utvecklingen rejält. Idag finns det mobiltelefoner som har lika många megapixel i sin inbyggda kamera som jag har i min systemkamera! Gps är snart standard och mp3-spelaren ett minne blott. Du får ju allt i din mobil idag!
Det är ju inte utan att man börjar fundera på vad nästa mobiltrend skall bli.

Hur som helst så tänkte jag visa er tre modeller som jag personligen fallit en smula för.

Först ut blir
HTC Touch Diamond



HTC är för mig ett nytt märke, men vid första anblicken så vart jag såld direkt. Den har alla funktioner jag är ute efter såsom gps, kamera, mp3-spelare och vettig internetaccess. Den har stor pekskärm och ett vansinnigt stilrent utseende!

Nästa modell till rakning är inte oväntat apple Iphone



Vem har inte hört om den nya Iphone? Mobilen som skall döda allt motstånd sägs det. Det klart att den drar blickarna till sig. Även denna har allt man kan önska sig. Dock har jag hört det itne skall gå att skicka MMS? What? Men det antar jag de kommer åtgärda för en så enkel sak kan de ju inte välja att ta bort?
Oerhört stilren, riktigt stor pekskärm, gps och givetvis en mp3-spelare.
En nackdel lär väl bli priset med tanke på att Telia vann dragkampen om kontraktet i Sverige.

Sist men inte minst har vi Sony Ericsson C905



8,1 megapixelkamera!! Det är faktiskt lite sjukt. Den här mobilen har i princip lika många megapixel som jag har på min systemkamera. Hur som helst. Jag har en SE mobil idag. Jag är riktigt nöjd med den och därför känns det rätt naturligt att titta i deras sortiment igen. Jag har sagt att jag skall byta upp mig när SE kommer med en gpsmobil och så är fallet nu. C905 har också alla funktioner man kan tänkas önska sig. Frågan om är väl om den är lika estetiskt tilltalande som de två tidigare alternativen?

Som ni förstår är det inte helt lätt att välja. Sen är det ju faktiskt så också att nya mobiler innebär ganska saftiga prislappar. Samtliga alternativ ligger i 5000 kronors klassen. Mycket pengar helt klart. I synnerhet när man har en lååååång önskelista på prylar som alla landar ett par våningar till upp på prislistan.

Hur som helst så handlade detta inlägg om mobiltelefoner så åter till ämnet.
Jag tänkte nu passa på att fråga er om ni har några erfarenheter av dessa? Om ni kanske redan äger nån av dem själv och kan komma med rekommendationer? Eller bara om ni har egna åsikter om vilka eller vilken ni gillar?

Hade varit riktigt intressant och roligt att höra om era åsikter so fire away!!



Kommentarer
Postad av: Lulu

3 och iphone funkar inte tillsammans ju.. böl

Postad av: Frida

Tja ba Anders!

Köp INTE iphone. Den suger superhårt. Urkass mobil som gör att jag till och med hellre skulle använda mig av en Nokia 3310 eller motsvarande. Har iofs den första upplagan men gillar den inte alls. Och NEJ, det går inte att skicka mms eller ta emot.. Hoppas du njuter av sommaren förövrigt! Kramen

2008-07-05 @ 18:45:34
Postad av: Patrik A

pixlarna är inte allt, glöm inte det. iphone kommer kosta skjortan att ha i början, skippa den. Satsa på HTC om du verkligen är i behov av alla funktioner och det.

2008-07-09 @ 10:25:26
URL: http://averin.blogg.se/
Postad av: Tove

Jag är med sugen på ny mobil och har siktat in mig på iphone. Men frågan är om den är värd de pengarna det kostar att ha den med telia? Jag menar, inga mms, hur konstigt är inte det egentligen på en ny mobil? Man kanske ska ta och vänta yttreligare ett tag innan men skaffar sig en sån?

Men du, den första låter bra. :)

2008-07-10 @ 09:30:25
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postad av: Tove

duuu, jag har ett hett tips! Samsung Omnia. Kolla min blogg eller googla. Sååå snygg och mycket bättre än iphone.

2008-07-12 @ 20:36:47
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postad av: Jennie

Jag röstar på Htc!! den är sjukt grym!

2008-07-15 @ 13:35:40
URL: http://jennief.blogg.se/
Postad av: Bettie

jag rostar pa iphone eller HTC, har sett/anvant bada och tror du skulle bli nojd med vilken som!

2008-07-21 @ 08:34:25
URL: http://www.mylifeaftersweeden.com
Postad av: Jennan

HTC e ja oxå sjutk sugen på verkar så swweeett men ja vete fan om du köepr den så msåte du berätta om dene lika söt som den verkar=)

2008-07-23 @ 00:57:13
URL: http://killerprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback