Inlägget skrivet: 2008-06-04 @ 19:15:23

Fototräff Hallstahammar

Jag känner att jag inte riktigt kommer blogga kronologiskt om den senaste tiden men det får ni helt enkelt ha överseende med!
Nästa punkt på blogglistan blev därför Fototräffen i Hallstahammar.
För er som inte vet vad vad fototräffen i Hallstahammar är så kan man väl kortfattat säga att det är den för året största fototräffen arrangerad genom modellbilder.se. Jag tror det var över 200 anmälda till träffen i år. Som vanligt blev det väl ett smärre manfall när träffen väl kom igång men jag vågar påstå att merparten nog faktiskt visade sig där nån gång under helgen som träffen ägde rum.

Utgångspunkten för träffen är vid det så kallade Brukshotellet i Hallstahammar. Vackert beläget precis vid en sjö. Nära till camping och fantastiska grönområden.

Detta blev mitt andra år på Hallstahammarträffen. Gjorde debut redan förra året. Så nu visste man lite mer vad som väntade en och vad för platser man kan tänkas plåta på.
I år var jag dock inte på plats på fredagen då träffen egentligen startar. Då var jag och Jessica på annan ort för andra bravader. Mer om detta i ett senare inlägg...
Tidigt lördags morgon anlände vi till Hallstahammar. Skulle dela rum med
Cilla och hon var så snäll och kom å öppnade för oss när vi kom. Klockan var nog närmare 04:00 innan vi kom i säng. Larmet gick igång kl 08:00. Hårda bud!
Skulle ha dagens första plåtning vid 10 tiden va det sagt. Med charmigt rödsprängda ögon och mössan på sne lunkade jag in till frukosten.
Där träffade jag Kristin som jag skulle plåta och ett gäng andra träffdeltagare.
På träffar är planering A och O. Man får dock vara beredd på att kunna justera sina planer då det alltid dyker upp oväntade saker som förändrar allt. Redan vid första plåtningen fick vi styra om lite i sista minuten då makeup artisten som var tillfrågade tydligen inte kunde plötsligt. Nåväl. Det löste sig genom att snälla Maria ställde upp. Tack för det!
Fick övertalat Jessica att ställa upp som assistent med. Du är en klippa!
Vi fick tagit lite bilder i skuggan av ett träd. Redigerade de här bilderna ganska sent häromnatten och då brukar det bli galna färger så! Säg gärna vad ni tycker om dem iaf!


Klicka för större

Senare på lördagen var det planerat att jag och Cilla skulle göra en session tillsammans. Vi hade stora planer på ett fräckt tema innan träffen men fick skjuta påd et då vi inte riktigt hittade kläder som skulle passa för temat. Vi fick istället vara lite spontana. Även denna gången var det Maria som stod för smink och hår.
Tyvärr så var solljuset på tok för starkt när vi gav oss ut för att plåta så vi fick faktiskt kapitulera nästan innan vi hunnit börja. Fick iaf med mig en bild ifrån den soldränkta åkern. Den ser ut som såhär.

Klicka för större

Efter den plåtningen så stod det grillning på schemat. Jag hade tidigare varit i affären och inhandlat två delikata kycklingfiléer som jag marinerade med nån form av vitlöksmarinad. Jag kan ju säga att de lukta! Inte en förkylning så långt ögat kunde nå där inte! Smarriga blev de iaf!

Väl efter grillen så var det några som önskade spela fotboll. Jag har ju inte rört en boll på flera år men sånt glömmer man ganska snabbt! Det tog inte lång tid förrens de gamla tekniska numren satt på plats.
Olyckligtvis så fick Jessica, min trogne fotovapendragare, tag i en kamera med telezoom på. Ni kan ju själva tänka hur det slutade. De mest fantastiska finter och dribblingar fångades i de sämst tänkbara tidpunkter så allt ser ut som... ja... det e kanske bättre ni tittar själva...


SVAR: Anders aka Nagadez såklart...


Snart 30?
Till mitt försvar vill jag nog säga att hon fångar mig på väg upp eller ner...


Fotbollen var å andra sidan vansinnigt rolig. Längesen jag sprang så mycket faktiskt. Borde nästan ta tag i det där igen alltså.

Som ni förstår så vart lördagen en ganska händelserik kväll. Kuligt värre!

Söndagen däremot tror jag kan beskrivas i ett enda ord. Transportsträcka. Hände inte speciellt mycket. Packade ihop våra saker käkade sa hej till alla och väntade på att Cillas kidnappade bil skulle bli frisläppt. Ja ni förstår det annordnas en stor triathlontävling i Hallstahammar varje år också. Givetvis är den exakt samtidigt som träffen. Och inte helt oväntat så är målgången preciiiiis vid hotellets utfart. Så för att alla dessa träningsnarkomaner skall kunna simma cykla och springa obehindrat så stänger de av halva stan. Cillas bil stod parkerad ett stenkast ifrån prispallen så ni kan ju tänka er hur lätt det var att få ut den bilen. Nåväl. Vid 19 tiden rullade så den blå riskokaren söderut igen med sikte på Göteborg.
Efter en dryg veckas frånvaro var jag så hemma i min egen säng och det är inte utan att man tänker att borta är bra men hemma bäst.

Avslutningsvis vill jag rikta ett stort tack till alla jag jobbade med på träffen! Ni vet vilka ni är! Sen vill jag även skicka dem och alla andra goda vänner från träffen en herrans massa kramar för att ni är så sköna individer!

Tack för att ni gjorde denna fantastiska sommarhelg i Hallstahammar till en minnesvärd fototräff!





Kommentarer
Postad av: Martina Michal

När man läser så låter det som ni hade det riktigt skoj iallafall... Man blir allt lite sugen på att följa med nästa år.. som assistent.

Postad av: olesya

hahaha, jag dör av garv:-))) Sadistfotograf....hahah

2008-06-06 @ 13:26:32
Postad av: Sadistfotografen

Och än har ni inte sett det bästa/värsta... ;)

2008-06-07 @ 18:17:10
Postad av: Janne Wiberg

Vi hade riktigt kul på träffen och jag ber om ursäkt för att jag lånade ut min kamera till jessica. :)

Jag får lägga mig i hårdträning så kanske jag kan vara med nästa år...



Ha det!

2008-06-08 @ 12:14:51
URL: http://www.allfotografen.se
Postad av: Cris Design

HAHAHAHAHAH så sjukt sköna bilder!!!

2008-06-27 @ 10:17:17
URL: http://crisdesigns.blogspot.com
Postad av: Missjeni

Åh, inte visste jag att det fanns en fototräff i hallstahammar. Där jag är uppvuxen och har bott i 21 år :P

2008-07-23 @ 16:04:45
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback