Inlägget skrivet: 2009-02-21 @ 01:05:14

Fotomässan i bilder

Idag har jag som sagt varit på fotomässan som håller till på svenska mässan i gbg nu i helgen.
Höll faktiskt på att komma helt fel det första jag gjorde. Klev in genom mässentrén och såg till min förvåning att det var billigare inträde än vad jag läst dagen innan. Väl framme i kön fick jag som tur va sett att det var till ridsportsmässan jag köat. Tror ni jag hade blivit en smula förvånad samt besviken om jag betalt och knatat in där och möts av ponnytransporter och betforpåsar?

Hur som helst, en rulltrappa senare och entrén kändes betydligt mer bekant....
Kom givetvis dit lite senare än beräknat och som omedelbart straff fick jag vackert så i en lång ringlande kö för att ens ta mig in. Kön gick fortare än väntat hur som helst så inte hann jag hänga läpp för det inte!

Väl inne på området plockade jag fram kameran och började knata runt i sakta gemak. Inte så vansinnigt mycket folk faktiskt. Givetvis tillräckligt för att inte kunna strosa fritt men ändå överkomligt. Första montern som mina ögon fastnade på var inte helt oväntat
Canons.



Ett av mina mål under mässan var att få klämma och känna lite på min nästa kamera. En Canon Eos 5D markII. Det har ju varit stört omöjliga att få tag i nästan verkar det som så jag har inte fått chansen att känna på nån ännu.
Som ni förstår så var givetvis Canons monter, av just den anledningen, fullsmockad med folk. Jag fick vackert gå ett par varv på hela mässan innan jag orkade armbåga mig fram för att få besudla ett exemplar.

Jag måste erkänna att jag föll pladask. En sån SKA få leva med mig i framtiden det är något som är säkert! På den satt av en slump mitt personliga favoritobjektiv med. Ett av Canons egna 24-70 2,8L. Tror ni att det var kärlek vid första ögonkastet?



Ni får ursäkta att bilden inte ser smarrigare ut än vad den gör. Men jag hade uppskattningsvis 3 millisekunder på mig att ta en bild innan nästa giriga par händer tog ett skamgrep om min nyfunna kärlek...

Precis bredvid stod stora delar av familjen L-optik och lapade sol. Frasen "En av varje tack" är väl det som kommer närmast till hand där...


Ett stenkast ifrån Canons monter hittade nästa blivande Nagadezfamiljemedlem. Aifo visade stolt upp sina Elinchromblixtar förstår ni. Här nedan ser ni hur Ranger RX Speed stolt visar upp lillebror Ranger RX. Galna Ranger Speed RX AS som inte kan vistas i möblerade rum ser ni iförd en läcker sparkdräkt.



Familjen Profoto hittade jag såklart med. De tillhör de lite finare släktet men bodde inte så fint under mässan tycker jag. En vacker dag profoto... en vacker dag...


Sista bilden "snodde" jag mer eller mindre måste jag erkänna. Ja för det e lite så det känns att fota andra fotografers modeller. Fota över axeln på andra är inte fint, men nu var det mässa och då får man bjussa på lite fulingar!
Aina heter muan som sminkat den här modellen. Henne har jag jobbat ihop med tidigare. Jätteduktig tjej.


Jag var givetvis förbi en hel del andra montrat. BLF (BildLeverantörernas Förening), Fotosidans, Där jag upptäckte att min goda vän och kollega Jessica återigen var publicerad! Grattis ditt lilla svin! Kamera&Bild hade en monter och givetvis Scandinavian Photo. Där sprang jag även på John. Även han en vän och kollega. Vi pratade en stund och det resulterade i ganska spännande saker som jag kommer gå in på senare tror jag.

Efter att ha träffat och snackat med John så kände jag mig rätt mör så beslutade mig för att sakta rulla hem igen. Döm om min förvåning när jag då möter min halvbror. Vad är oddsen för det kan man ju undra? Även det samtalet gick i intressanta tongångar måste jag säga. Kul att jag hamnar i många intressanta diskussioner nu måste jag erkänna! Det känns bra!

När jag väl pälsat på mig igen för att ge mig av så hade nog hjärnan börjat gå ner i varv för det enda jag får fram när jag nästan springer ner en duktig fotograf och bloggare i Maria Ulmefors är "Hej!" för att sen bar amaniskt fortsätta gå. Ber om ursäkt för det Maria. Hjärnan var tydligen inställd på mat.

Overall får jag väl säga att jag är rätt nöjd. Trodde mässan skulle varit lite större, men jag fick uträttat de målen jag hade mer eller mindre och då får man ändå räkna det som godkänt och en positiv mässa!
Nu återstår det bara att se om det krävs ytterligare ett besök innan mässan är slut! Mer om det en annan gång...



Kommentarer
Postad av: SebbeSula

Ok, du är väl mer eller mindre avslöjad :)

Fan vad kul att besöka fotomässan. Det lär jag nog göra nån gång i framtiden, när jag hunnit utvecklats mer.



Förresten, hur får du inspiration till alla dina foton? Kompositioner, klädval, makeup etc? Fabulerar du bara fram det? :)

Postad av: Jessica

Awhmagaaaaad, are you shitting me?!?!?!?!? Blev den publicerad?! dies a little bit Baaaaw, det är ju flera veckor kvar tills den släpps här ju!



Visst var 5'an porrig?^^ wtb...suckar

2009-02-21 @ 10:21:46
URL: http://aurorastudios.blogg.se/
Postad av: hilea

hejje... Tänkte höra med dig om du gör banners? och hur man får spalt på höhger sida oxå. Vill banner länka till folk men vill ha separat spalt till det.



mvh hille

2009-02-21 @ 11:50:14
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postad av: hilea

Då ska jag spana in och se om jag förstår hur man gör=) Brukar fatta bara man kan läsa sig till=)



Du gör möjligen inte banners på beställning?

2009-02-21 @ 12:13:15
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postad av: miss P

jag är mest impad över att höra dig använda ordet "betfor" .. :)

det sitter i från gamla dagar förstår jag :)

2009-02-21 @ 12:24:52
Postad av: SebbeSula

Nej då, prylgalen är jag så det räcker. Men det är nog fördel om man arbetar professionellt med foto så man har resurserna att lägga ner på nya, läckra, lockande prylar :D



Ok, ska man va lite "sjuk i huvet" så ligger jag nog bra till. hehe.

2009-02-21 @ 15:00:11
URL: http://www.sebbesula.se
Postad av: Maria Ulmefors

Hahah.. jag blev glad när jag såg någon jag kände igen. Fast efter din respons så tänkte jag förtst ba: "hmmm, han kanske inte riktigt kände igen mig bara".. det kan ju inte vara lätt att hålla koll på alla bloggare menar jag, haha..

Kul att se dig iaf :)

2009-02-23 @ 00:37:26
URL: http://mariiaa.webblogg.se/
Postad av: pastebin

Tjenare!



Kul å se att även du var där!

Jag höll också på att falla in i hästmässan, klantigt! =)

Tur att det var fruktansvärt lång kö in också! Uscha!



Jag kan säga att jag klämde lite på 5D Mk2. Det är en riktig leksak =))



Vad har du kikat på för blixtar f.ö?



// Niclas

www.Retouched.se

2009-03-18 @ 23:36:28
URL: http://www.retouched.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback