Inlägget skrivet: 2009-03-20 @ 15:00:40

Stadium backaplan

Igår plåtade jag för Stadium igen. Denna gången i butiken ute på backaplan.
Gårdagens bjöd på en del utmaningar då jag plåtade Öckerös yngsta pojklag. Pojkar i 6-7 års åldern sitter inte still mer än max tre sekunder i stöten! Take my word for it!

Som tur är tre sekunder mer än tillräckligt för att man skall få sin bild så!
Ikväll skall jag dit igen. Sen är det helg!

Tog en mobilbild över min uppsättning från butiken. Såhär ser det med andra ord ut när jag plåtar ikväll!





Kommentarer
Postad av: pastebin

oj oj oj!!!

Jag är avundsjuk kan jag säga!

Jag behöver också bli lite mer mobil, tyvärr är det så satans dyrt!



50D Mk2 är ljuvlig, och någon dag skall jag även ha en =)



Det fanns nästan lite för mycket utav det goda skulle jag vilja påstå. Kameror och objektiv och en hel del fina stativ =)

Hittade ett extrem-macro där som jag vill ha.

Låg på $2.000 när jag kikade på nätet sist om man beställde från USA. Kikade på Cyberfoto nu, ligger på 11.375 kr.

Roliga är att jag är inte sååå mycker för Macro egentligen.

Modellen är Canon MP-E65/2,8 1-5x.



Tänkte på en sak med Greenscreen, är det riktigt lätt att redigera bort bakgrunden när man kör med en sådan? Och vad kan man räkna med för kostnad för en greenscreen?



Ha det gött!



// Nicke

Postad av: Mariella

Hello! :D så lite så! Ja det har jag haha är skitkul :D Men det dröjer nog ett bra tag innan jag är lika duktig som er :D hihi

2009-03-20 @ 18:16:53
URL: http://sweetwishes.blogg.se/
Postad av: SebbeSula

Coolt :) Ser fram emot något exempel på färdiga bilder sen, om du nu får visa upp dem?



Tack för kommentaren förresten !

2009-03-20 @ 18:49:28
URL: http://www.sebbesula.se
Postad av: Ryan

nice basic set up dude. hope it worked out good. Normally with green screens its a very good idea to be lighting them as well so that all the light on the screen is even steven..but then for this you need another 4 lights ;) hope this worked out good for you dude.. hope it brings in the bacon you need for some more lighting tools.. later man

2009-03-22 @ 11:30:01
URL: http://ryangarrison.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback