Inlägget skrivet: 2009-07-23 @ 11:46:00

Nagadez en trädkramare?

Jag tror jag är svag för träd. Ja alltså inte på det viset som tydligen många andra människor är. Man har ju hört talas om folk som gifter sig med Eiffeltornet eller som gått och blivit kära i ett fint vitt spjälstaket nere vid parken...
Riktigt så illa är jag inte! Jag tycker bara träd är fascinerande. Speciellt riktigt udda träd. Det är häftigt.

Så min promenad i Särö Västerskog igår blev lite av en upplevelse. För det första är det knäpptyst där som så när på lite fågelkvitter och en och annan människa som promenerar med sin hund. Riktigt avslappnande.

Sen finns där väldigt många riktigt riktigt gamla träd. En del är flera hundra år gamla. Häftigt att de fått stå ifred all den här tiden. Det är ju visserligen ett naturreservat så konstigt vore väl annars, men jag vet också att många träd blåste ikull när den där orkanen drog förbi här senast det begav sig.

Det var längesen jag var ute och fotade i naturen. Ja ni vet fota bara för man gillar just att fota. Ingen blixt ingen utrustning alls utöver min kamera och min livliga fantasi. Dum som jag var tog jag bara med mig ett minneskort. När jag väl hade fyllt det spelade det ingen större roll ändå för då tog mitt batteri det egna beslutet att stämpla ut för dagen.

Dagens lärdom. Ha alltid kamerabatteriet laddat och ta alltid med dig ett extra minneskort! :)

Tänkte iaf bjuda er på en av mina favvobilder från promenaden. Såklart ett träd då ja.... Jag är som ni säkert redan vet ett stort fan av motljus... Vad tror ni att det blir nu då? Jo precis! Träd i motljus! Naturfotografens mjukporr det kan jag lova er! ;) Skämt å sido. Hoppas ni gillar den!

 



Kommentarer
Postad av: Martina

Tjusigt :)

Postad av: malin

fina bilder!

2009-08-26 @ 15:02:08
URL: http://www.metrobloggen.se/malinL

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback