Inlägget skrivet: 2007-08-28 @ 16:34:20

Sthlm calling...

Hej god vänner!

Ja så var det då dags att styra kosan norröver igen. Ni som känner mig väl tycker kanske det e lite underligt att jag flänger i sthlm som jag gör, men faktum är att jag har många goda vänner där uppe nu som drar i mig.

Det har blivit lite av ett mål för mig här i livet med att försöka införa lite mer Götebosk mentalitet i huvudstaden. För tro mig det behöver den!

Jag menar....

Varför stressar alla så förbannat för? Fan rulltrappan har en förbestämd hastighet av en anledning. Inte ska man behöva få fotavtryck i nacken för man vill stå bredvid sin kompis å prata istället för behöva stå och flåsa densamma i nacken? Nej nån måtta får det allt vara! :)

Varför gå under jorden å gömma sig? I Göteborg åker vi ovan jord. Är raka i ryggen och stolta över vilka vi är! :)

Avslutningsvis... Vad e det med folk egentligen? Va? Värdetransportrån, våldtäkter, rån, misshandel, skottdrama.... Listan kan ju bli hur lång som helst! Nej fan uppför er lite mer civilicerat.
Nu tänker ni säkert att det händer i gbg ibland det med. Jo absolut det skall erkännas... men då är det oftast frågan om ett missförstånd. Lite bristande kommunikation bara! ;)

Skämt å sido! Stockholm är en fin stad som kan erbjuda mycket.
Planerna för denna longweekend blir att försöka komma tillbaka till fotandet på allvar igen. Har pratat om att plåta söta fröken
Ängla, som även varit en vänlig själ att erbjuda mig boende för vistelsen. Tack vännen!

Har även ett eventuellt wildcard som det kanske blir lite bilder tagna med men det vågar jag inte berätta förren jag vet om det blir av eller ej.

Förhoppningsvis hinns det även med en fika med den mycket trevliga fröken Angela. Jag har kläckt en mycket bra fotoidé som skulle passa henne som tusan. Vi får väl se om hon känner detsamma! :)

Vidare kan jag berätta att för första gången på länge e det inte jag själv som kör när det nalkas äventyr. Co-driver and partner in crime blir Kungsbackas egen partyprincessa Elin. Min gamla jobbarkompis från Network var sugen på att hälsa på sina kompisar i sthlm och då var jag inte sen på att haka på å ta en blixtvisit i stan jag med.

För er som undrar vilka tider som gäller så är det uppfart torsdagkväll och hemfärd söndagkväll.
Önskas det styra aktiviteter med undertecknad så nås jag på mobilen. Alternativt här på nätet innan torsdagkväll då!

Så hojta gärna till så får vi se vilka av er som dyker upp i bloggen efter vistelsen sen! :)

Mvh Anders aka Nagadez



Kommentarer
Postad av: Wysteriia

Jag vill osså till Sthlm! ;) Fuskis.

Postad av: Angela

MOHOHA FIKA :D massa fika :D komsi komsi

2007-08-28 @ 18:02:34
URL: http://angy.blogg.se
Postad av: Lucas

Vännen?
Älskling heter de ju!!! :D
Japp, o sen ska du fota min orm! den i terrariet alltså :) o sen.. o sen... du vet vad som gäller förresten om det inte blir misson accomplished för dig! Då ere bara... get down!
*asg*

2007-08-28 @ 21:17:10
URL: http://lucasbejvall.blogg.se
Postad av: Angela

Jag vill åsså vara med orm :P hahahaha :D FIIIIIIIIIIIIIIIIKA

2007-08-28 @ 21:55:59
URL: http://angy.blogg.se
Postad av: Martina Michal

Trodde nästan du skulle flytta till sthlm...

2007-08-28 @ 22:22:36
URL: http://www.martinamichal.se/blog
Postad av: tove

oh vad kul! kanske ser en glimt av dig och Jess supa sig redlösa ngnstans? :op

Postad av: Lulu

min orm, hon heter Railen!

2007-08-28 @ 23:25:17
URL: http://lulu.blogg.se
Postad av: Ingela

Nä du, ska man stå och prata i rulltrappan så är man hänvisad till höger sida. Stå inte på vänster sida, gör du det får du skylla dig själv. De som går i rulltrappan gör det av nån anledning (de ska passa ett annat tåg eller en buss eller what ever- annars kanske de blir försenade) och de ska få komma fram utan att nån står i vägen. Simpel as that! Inget du kan ändra på- jag lovar! :-) Bara att ta seden dit man kommer!

2007-08-31 @ 11:33:43
URL: http://pinglans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback