Inlägget skrivet: 2007-01-28 @ 23:30:49

Fotolördag

Det var foto för hela slanten igår. Jag hade ett uppdrag att ta bilder för en kompis kompis och Angelica hade ordnat en plåtning för egen del.
Jag höll till inne i en konserthall på
Artisten i Göteborg. En jättesal med stor scen där en väldigt exklusiv flygel stod och blänkte. Som ni säkert insett skulle flygeln användas till uppdraget och det är ju inte varje dag man står och fotar en pjäs som uppenbarligen är värd nära miljonen!!

Ett par av bilderna vart riktigt bra och uppdraget kändes lyckat! Alltid lika skönt att kunna göra andra nöjda med ens passion för foto.

När jag var klar hade Angelica hunnit drygt halvvägs med sitt plåtande bara. En smula frustrerande då jag tyckte klockan runnit iväg men samtidigt vet jag själv hur lång tid det tar att rigga och fixa allt från ljus till hår och makeup.

Jag irrade omkring en stund på stan innan jag hittade vart de höll till. Väl där fick jag direkt gå in och assistera vilket jag bara tycker är roligt. Jag passar alltid på att kolla lite hur fotografen jobbar och ställer mina jobbiga frågor om varför man gör si eller så i de olika situationerna.

Det visade dig att Michael, som fotografen heter, var en riktigt trevlig prick. Sprang på honom på träffen som hölls på scandinavian photo härom helgen, men då han vi inte prata något vidare.
Det visade sig att Michael och jag tänker ganska lika inom foto och det är intressant att hitta likasinnade att bolla tankar och idéer med. Snäll som han var erbjöd han mig att lånsa saker av honom med om jag kände behov nån gång. Väldigt generöst må jag säga! Ett erbjudande som jag definitivt kommer nappa på om tillfälle ges. I väntan på att min egen fotobudget skall växa till sig nog för att skaffa en liknande utrustning själv.

Om uppdragen trillar in i den takt de gjort de senaste två veckorna är det inte omöjligt man kan byta upp sig lite snabbare än vad jag räknat med. Det är skönt att känna vinden inte alltid blåser åt fel håll!

En annan skön detalj med att träffa nya kontakter på det viset är att det plötsligt kan dyka upp andra intressanta ämnen. Michael verkar nämligen vara en man med många kontakter i stan. När jag nämnde jag sökte jobb som webdesigner hade han ett företag han tyckte jag borde höra mig för hos!

Kan det månne vara som så att vinden kanske vänder lite nu?

Anders aka Nagadez



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback