Inlägget skrivet: 2007-01-24 @ 17:18:02

Resultat från fototräffen på Scandinavian Photo

I lördags var jag på en fototräff  på Scandinavian Photo i Mölndal. Arrangör var John som tillvardags arbetar där. Vi var ett glatt gäng deltagare där alla från foto communityt Modellbilder.se.

Två riggade studios stod till vårat förfogande. En ljus och en mörk.
Personligen plåtade jag inte så mycket utan observerade mest hur andra arbetade. Jag har en fantastisk förmåga att suga åt mig kunskap ifrån andra.

Plötsligt fick jag syn på byggfläkten som John hade lånat in för dagen. Ett monster till fläkt som du kunde vrida på i 360 grader. Genast föddes en idé om att rikta fläkten rakt upp i luften och placera en modell ståendes uppe på. Ja tänker ni det låter ju totalt vrickat och mitt svar på det är enbart JA! =)
Vrickat är min grej och det ger udda bilder vilket tilltalar mig mer än alla dessa vanliga studiobilder.

Sagt och gjort! Fick hjälp av Magnus, (en annan deltagare på träffen), att ställa fläkten på plats. fick kastat upp träffens minsta tjej på fläkten och jädrar va vi blåste henne.... Ja ni förstår vad jag menar... :)

Bilderna vart riktigt bra och blir helt klart en "frisk fläkt" i min portfolio.
Så snart jag fått godkännande från modellen i fråga kommer jag publicera dem på min sida på modellbilder och troligtvis även här!

Så håll till godo gått folk!

Anders - Friska fläktar blåser bäst...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback