Inlägget skrivet: 2007-01-24 @ 23:59:06

Självkänsla nu!

Självkänsla nuFick boken som så många pratat om i julklapp. Självkänsla nu heter den. Skriven av Mia Törnblom.
Boken skall ha hjälpt en massa individer att bättre på självkänslan och tron på den egna personen värde. Sånt är intressant tycker jag. Idag när vi lever i en så uppstressad värld full av krav, både från oss själva och vår omgivning, så tror jag det är viktigt att man försöker ha koll på sig själv.

De närmast sörjande i min omgivning vet att jag har mina svackor. Å andra sidan har väl alla det ibland. Vi vet alla att det är svårt att hålla humöret uppe alla ggr. Eller tänka sådär positivt som man skall göra. Det blir lätt så att man går in i den negativa svängen bara av gammal vana för det är lite så det skall vara på något vis. Inrotade mönster är svåra att bryta och det är det som den här boken tar upp.

Jag läste ut den för ett par veckor sen. Att läsa den gav mig inte så mycket. Jag tror det krävs mer för att så att säga "lura" min hjärna att tänka om igen, men jag tror att om man gör övningarna som Mia nämner i boken så ökar man chanserna att bryta den negativa trenden och sakta men säkert bygga upp den inre friden igen.

Jag-är-bra-boken är något hon rekommenderar i sin bok. Det går ut på att man skall skriva ett par bra saker man gjort eller känt under dagen lite som en positiv dagbok. jag övervägde ett tag att göra det här på bloggen men då tror jag lite att vitsen med det försvinner. Man gör det ju för sin egen skull inte för alla andras. Syn på mig själv kan ju ingen annan ändra för mig, även om man så önskar vissa stunder!

Som ni hör är det hög tid för mig att sätta mig ner med min Anders-du-är-bra-bok nu! =)
Om det kommer göra någon nytta? Det märker vi om ett par månader...

Anders aka Nagadez



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback