Inlägget skrivet: 2007-05-14 @ 20:04:22

Eurovision 2007...

eurovision

Har ju helt glömt ge mina synpunkter på den där traditionella "tävlingen" som går av stapeln såhär års.
Jag snackar såklart om Eurovision Song Contest.
Det e här man borde börja beskriva hur kul man tycker det är å sån fantastisk show det är varje år... iaf om man skall tro alla jurymedlemmar som avger ländernas olika röster.
Ska jag vara ärlig tycker jag "tävlingen" är rena skämtet!

Skämtbidragen blir fler å fler och värre och värre. Visst skänker dem en ett smärre leende kanske men det är ju ett ännu större hån emot de som faktiskt lagt ner mycket tid och energi på att åstadkomma något de är stolta över.
Jag är på intet sätt bitter över att The Ark inte vann. Jag tycker låten e helt ok men så e man ju partisk också. Lika partisk som alla andra verkar det som, vilka utan att blinka röster på bidraget från det grannlandet som har minst antal meter ifrån hemorten.

En del röster är inte ens spännande faktiskt. Några kan man förtrycka i protokollet. Jag pratar förstås om Cypern obligatoriska 12:a till Grekland. Tror inte jag sett en eurovision där det inte skett. Det kallar jag grannsämja! ;)

Vinnarlåten då? Ja inte helt pjåkig. Satte den personligen som vinnare när jag å
Angi listade de vi trodde skulle få flest poäng.

Min egna favorit fick jag redan dagen innan själva finalen. Hade på tvn under semifinalen och fastnade då för Turkiets svar på Justin Timberlake. En blek kopia måhända men låten var ändå ganska medryckande och till Angis förtret nynnade jag på den under större delen av våran Gbg tripp under lördagen. Shake it up shekerim *nynnar* Sorry baby! :)

Har roat mig med att leta rätt på mina favoritbidrags videos på youtube. Här nedan kommer mina tre favoriter och ja... tävlingens mest bedrövliga bidrag egentligen. Även om "Tanzen" de utövar e ganska... "underhållande" :)

1. Turkiet - Shake it up shekerim (Refrängfaktor på topp! Turkey 12 points!)
2. Finland - Leave me alone (Va fan har hänt med Finland och eurovision? Deras svar på Evenescense rockar bra)
3. Sverige - The worrying kind (Sverige Sverige Sverige!! *hostar fram* 18:e plats. Upptäckte en skönhet i deras video dock. Snyggare Eva får man leta efter... ;) )

Outsidern: Ukraina - Danzing (Ja jag vet jag borde be om ursäkt för att visa den. Men va fan? Känner mig helt plötsligt ändå ganska nöjd att se mina egna mest pinsamma ögonblick i livet bli totalt utklassade av en aluminiumprydd teletubbiekopia!! :D )

Nu känner jag mig som en reporter som i sann Aftonbladetanda gett min analys av årets spektakel!

Over and out från "Purple-room".

Anders Aka Nagadez



Kommentarer
Postad av: Wysteriia

Men vad säger du. Jag höll på att garva ihjäl mig åt Ukrina..jag älskar saker / människor som får mig att skratta så hade jag röstat hade fan dom fått min röst ;D haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback