Inlägget skrivet: 2007-09-12 @ 03:11:48

Nagadez on tour - Knäred

Hej go vänner!

Mot slutet av förra veckan hälsade jag på mina kära vänner Peter och Jessica i Knäred. För er som inte riktigt har koll på vart denna metropol ligger i vårt avlånga land kan jag informera er om att det ligger cirkus 2-3 mil från Laholm och säkerligen i mångas tycke 4 mil ifrån världens ände!
Nu förstår ni tänker jag berätta för er om min vistelse i denna natursköna (läs bonniga) stad (läs samhälle).

Det hela började egentligen med att Peter skulle ta sig en titt på min dator som alltjämt trilskas med ljudet. Ena stunden funkar det hjälpligt, andra stunden ljuder en konstant hög ton genom högtalarna som hade kunnat tjäna som tortyrredskap i de mest fruktansvärda sammanhang!

Peter föreslår att jag packar in datorn i bilen för att susa söderut. Han påminner mig om att inte glömma fotogenen hemma för han har styrt upp en modell som jag och Jessica skall sätta tänderna i. Han är för skön med det där Peter. Han styr upp spännande och utvecklande uppgifter man i normala fall kanske inte hade tagit sig för utan att planera och fundera lite innan.

Sagt och gjort förflyttar jag mig så sakteliga mot sydligare breddgrader. När jag anländer jobbar Peter fortfarande vilket betyder att jag skall hitta Jessica nånstans där i vildmarken. Som tur är håller hon till i Peters föräldrars sommarstuga vilken jag har kört till vid ett tidigare tillfälle. Där är lugnt och fridfullt. Huset ligger upp på en höjd mitt ute i ingenstans. Jag kan förstå att Peter och Jessica valt att bo där över semestern. Man känner av lugnet i samma ögonblick man stänger bildörren bakom sig. En annan är van vid de konstant billjuden, de trimmade mopederna och... och ja de gnäggande jävla hästarna som stryker omkring här hos grannarna!! =)

Mitt i all lugn och ro blir det så dags att packa och bege oss för att möta Peter och sen ila iväg till Laholm för att möta upp modellen som för dagen heter Josefin. Då Peter och Jessica är sugna på att se Topmodel senare på kvällen så har vi ett ganska tajt tidschema! Vi väljer ut varsin outfit som vi vill plåta Josefin i och rullar sen till den tilltänkta fotoplatsen i sommarstaden Båstad. Det märks att sommaren är på väg att ta slut nu när det inte längre är lika mycket folk på den här annars så turistfyllda stadens gator och torg. Vi kör dock vidare ut mot kusten till en mycket speciell plats måste jag säga. Lite trolskt på något vis. Mer tänker jag nog inte berätta för det känns som man kan utnyttja detta ställe även för framtida plåtningar!

Jessica fick den stora äran att börja. Ut i vegetationen for vi. Över stock, sten och träsk! Ja eller iaf lömsk sumpmark. Vi höll på att bli av med vår fotoassistent på kuppen då Peter plötsligt stod där med två inte fullt så torra skor. Härdad som han är kämpade han vidare i vanlig ordning.

Efter mycket posande och trixande byter vi så location och undertecknad tar över plåtandet för en stund. Tiden har vid det här laget runnit ifrån oss lite och kylan har börjat krypa stackars Josefin inpå själen! Jag lossar av kanske 30 bilder och nöjer mig med det! En utav bilderna som jag valt att jobba vidare med hittar ni här nedan.


Klicka för större

Vi susar hemmåt igen. Kollar topmodel och äter skräpmat! Mycket intressant kombination må jag säga. Sitta där och ha synpunkter på modeller och själv trycker man en smarrig pizza! =)
Efter att ha jäst maten en smula är det så dags att ta itu med "The motherboard from hell" som jag valt att kalla det.
Vi konstaterar ganska snabbt att det är ett fel som jag tydligen inte är ensam om och det enda att göra är att kontakta leverantören för att få det utbytt. Halvkul, men sakar och ting ska ju bara fungera!

Sent om sider kommer vi alla i säng och en händelserik dag är till ända.

Dagen därpå var tanken att jag skulle åkt hem egentligen. Så blev inte fallet. Istället började det smidas planer på att samåka upp till sthlm för att roa sig där under Jessicas sista semesterdagar. . Vi låtar tankarna vila medans vi alla beger oss ut till Peters vattenskidsklubb. Peter och en god vän till honom skall ge sig ut på en repa med wakeboarden är tydligen planen! Som de vattenkrukor jag och Jessica är så undviker vi gärna havet båtar och annat lurigt. Vi blir dock övertalade om att iaf åka med i båten.

Detta sker dock först efter att jag och Jessica flippat ut lite och tokhoppat en bra stund på den stora studdsmattan som klubben har som träningsredskap till vardags. Givetvis dyker det upp en kamera och några minuter senare är spektaklet förevigat på en rad plåtar. Det bär emot att behöva visa upp dem men som den sanna underhållaren jag är bjuder jag gärna på mig själv! Visst är det skönt att få vara barnslig ibland? =)


Klicka för större

Erkännas bör även att jag förstår varför dessa studdsmattor så ofta beskylls för att vara en smula förädiska och farliga. Där står man och hoppar i godan ro och hoppar samt håller i en lina som skall symbolisera repet man håller i efter båten... Jag hoppar givetvis lite snett när jag börjar bli trött och av ren reflex rycker jag till i linan och landar ju givetvis helt galet med en lite oväntad vinkel. Studdsen tillbaka blir ju lika stor för det. Vad tror ni händer då?
Jo! Go vänner... Den annars så rakt- och högtstuddsande mr Nagadez stussar ut i vegetationen med full spätta! Rakt ner i nån rackarns sumpmark igen. Alltså vad är det med skåne och sumpmark? Väl med fötterna i vätan tappar jag balansen av farten som inte riktigt avtagit flyger jag baklänges och blir sittandes precis vid en trädstam. Lika snabbt är jag på benen igen och brister ut i ett brutalt men också en smula chockat asgarv! Hoppet om att ingen skall ha sett mig grusas ganska snabbt när jag hör Jessica vrida sig av skratt en bit bort. Jaja... Vad gör man inte för att roa sina vänner? =)

Hur som helst benen höll och kameran var framtagen. Lika bra att fortsätta plåta tyckte jag och placerade mig själv i båten som skulle dra dårarna ståendes på en lite brädlapp hållandes i en repstump fäst i båten! Ut for vi på böljan den blå och jag måste nog erkänna att det var lika läskigt denna gången att sitta där med ryggen mot färdriktningen och försöka plåta! Jag känner att jag inte riktigt har rätt utrustning för att syssla med den här typen av fotografering. Men jag fick iaf en ganska kul bild på Peters polare som visade sig hantera brädlappen och repstumpen fäst i båten på ett mycket övertygande vis! Resultatet ser ni här nedan.


Klicka för större

Man blir lika glad varje gång man får kliva ur en båt av den här sorten tror jag. Fast mark under mina fötter är att föredra!

Båtfärden verkar inte ha påverkat fotonerven närmnvärt, eller så var det kanske helt enkelt det den gjorde. För jag fick en ryck och tog två bilder till den kvällen som jag väljer att visa för er. Den ena säger väl egentligen ingenting utan är mer abstrakt, medans den andra egentligen säger allting...



Klicka för större

... för visst är det väl så att vi alla letar efter de där ljuspunkterna i tillvaron?

Tack Peter och Jessica för ett par trevliga dagar!

Mvh Anders aka Nagadez




Kommentarer
Postad av: Wysteriia

hahaha hoppa studsmatta is the shit! :D Försökte övertala min pappa att köpa en..men han var inte lika sugen på den idén som jag var ^^

Postad av: Martina Michal

Vad söta ni är...du och Peter...haha

2007-09-12 @ 12:05:03
URL: http://www.martinamichal.se/blog
Postad av: Lucas

Du e ju fan sjuk.
Och vadå REPSTUMPEN? :D
Hajk på dig!

2007-09-12 @ 15:22:41
URL: http://lucasbejvall.blogg.se
Postad av: Anders aka Nagadez

Wysteriia: Se för fan till att skaffa skyddsnät bara!! Höga sådana!! ;)
Martina: *haha* Jag vet inte det ja... men tack iaf vännen! :)
Lucas: Skaffa en ordbok pöjk! ;) Sjuk? Man blir som man umgås antar jag... :)

2007-09-12 @ 16:12:15
URL: http://nagadez.blogg.se
Postad av: J

Vi hade ganska skojigt... ^_^ Länge sedan jag skrattade så mycket som vid studsmattan!*flinar*

2007-09-12 @ 16:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback