Inlägget skrivet: 2008-04-08 @ 17:30:43

Officiellt hat

Här försöker man vara lite gullig emot sin bil och sätta på den lite mjukare sommardäck för allas trevnad.
Vad tror ni händer då? Jo.. när sista däcket skall av, sista muttern. Då följer hela bulten med ut! Jag kan inte mycket om bilar det ska sägas men såpass vet jag att det INTE är bra!

Så där står min bil på tre hjul med den fjärde sidan i luften. Däcket kommer verkligen på eller av.
Tror faktiskt jag var nära att få anmäla mig till en anger management klass, men fick lagt band på mig själv och drömde bara om att sparka biljäveln hela vägen till skroten!

Det är tur man har en bildoktor till far som på något underligt vänster fick löst situationen. Tack!

Förståndig som jag är så försökte jag göra rent vinterdäcken med en gång. Det är vansinnigt tråkigt att behöva göra det vid ett senare tillfälle så.
Efter att ha gjort rent fyra däck men tryckluft, stålborste och trasor så inser man att arbetsställningen är allt annat än sund. Jag tror det tog mig 2 minuter att räta på ryggen. Tur man inte redan har åldersnojja...

Efter ytterligare några svordomar över den minst sagt usla ryggen så packar jag så in alla verktyg jag använt mig av. Härligt att det är klart tänker man....

Trodde jag ja!

Smart som jag var så satte jag på bilradion och vevade ner ruta för att kunna lyssna på musik samtidigt som jag byter däcken. Däckbytet tog ju av förklarliga skäl lite längre tid än väntat och då kan ni ju själva räkna ut hur det slutade.
Låt mig säga som såhär. Batterikapaciteten i mitt bilbatteri är nog ungefär 1 minut kortare än den tiden det tog att byta däcken den här våren...

Så där sitter jag. Med en död rygg i en död och halvhallt bil. Jag är orakad, oduschad, klädd som en lodis och sitter och skrattar. För nånstans i all olycka inser jag att det iaf är dags för vår och att denna historia skulle kunna utgöra ett fantastiskt blogginlägg!

Nä här står jag och svammlar... Jag som egentligen bara ville säga att jag nu officiellt hatar min bil! :)

Mvh Anders aka Nagadez



Kommentarer
Postad av: Mathilda

Okej :)
Trivs bra där?

Postad av: MLi

Haha, skrattar fortfarande. Du har ungefär lika mkt tur som mig!

2008-04-08 @ 19:14:34
URL: http://emeliehallberger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback