Inlägget skrivet: 2008-02-23 @ 16:39:41

Säsongens första fotbollsmatch...

Idag var det matchpremiär för min gamla fotbollsklubb Särö IK. Årets första träningsmatch spelades på konstgräsenplanen i särö. Motståndet stod Onsala BK för.

Givetvis trotsade jag den isande vinden för att vara på plats och föreviga detta med några bilder. Några av bilderna dyker även upp i Särö IKs egna klubbtidning som utkommer 4 ggr om året.

Idag var det även första matchen för Magnus "Ölme" Johansson i Särös tröja. Av just denna anledning hade det tillkommit en hel del publik vilket är roligt och en smula ovanligt.
Det var nog också därför som jag hade konkurrens om bilderna. En fotograf från Kungsbacka tidning smög omkring med två monsterkameror och optik för flera hundra tusen. Då känner mig sig faktiskt ganska liten! Nåväl!

Matchen slutade med en mycket rättvis 3-0-seger för hemmalaget som stundtals faktiskt trillade boll ordentligt. Blåste gjorde sitt till dock. Alltid svårt att spela både i med som motvind.

Den förre IFK.spelaren "Ölme" fick även sätta spiken i kistan för dagen med en läcker frispark i bortre krysset.
Med andra ord en minst sagt lyckad säsongsdebut för mitt gamla gäng och deras nya tränare!

Skall länka in fler bilder senare för er som är intresserade. De kommer troligen att finnas på Särös egna hemsida också. Här har ni iaf ett smakprov.

sikmatch
SIK - Onsala BK 3 - 0

Mvh Anders aka Nagadez



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback