Inlägget skrivet: 2008-01-09 @ 02:34:48

Vad önskar man sig?

Vad önskar man sig nu för tiden egentligen när man fyller år? Fred på jorden? En lottovinst? Eller kanske en Optimus Prime hjälm? *uppspelt* Ja ni vet ledaren för autobots i Transformers! Sååå jääääla coolt ba! Ja me... *kommer på sig själv och harklar till*
Jag menar jag vet inte längre vad man kan tänkas önska sig...

Har haft ett par stadiga punkter på den där önskelistan en tid nu men har gett upp hoppet om dem. Den där nya sportbilen står aldrig på parkeringen. Det välbetalda favoritjobbet ser man aldrig röken av, för att inte tala om avsaknaden av den där vindsvåningen med inbyggd studio utmed avenyn i Göteborg!

Det känns på något underligt vis lite tidigt att önska sig snälla barn som man alltid fått höra när man frågat föräldrarna vad de önskat sig...

Inredningsdetaljer känns lite... ja vad ska man säga... dötrist! Ja alltså, det känns som det hade gjort sig bättre om man haft den där perfekta vindsvåningen längs avenyn, som det där välbetalda favoritjobbet hade betalat, att placera dem i...

Den där kameran man dregglat över nu en tid hade ju varit ett utmärkt objekt att önska sig. Ja om det nu inte vore för att ingen i bekanntskapskretsen dragit hem de där 47 miljonerna på lotto ännu då...
Då tänker kanske den kvicktänkte: Fasen de kan väl lägga ihop alla som kommer? Ja det är ett utmärkt alternativ för den individ som har en minst 50 vänner och bekannta som är generösa nog att sticka till potten en femhundring per skalle!

Nä efter mycket om och men tror jag att jag listat ut vad jag skall önska mig... En puss till påsk av en som önskar fred på jorden! Man skulle nästan kunna säga att det vore "att göra en Miss"...
Vilket i mina ögon förmodligen hade blivit den bästa miss jag gjort i mitt liv i sådana fall! ;)
(Andreas! Den här var för dig...)
*stryker genialisk, vrickad och ironisk humor från listan*

Det brukar ju sägas att hoppet är det sista som överger människan men jag hävdar bestämt att i mitt fall är det ironin som blir den sista råttan att lämna skeppet! =)

Därför blir det värsta av allt är nog ändå att bestämma sig för vad man svarar när någon frågar efter ens ålder! Jag menar är jag 25 och 36 månader? 22,4 + moms? Eller ska jag bara säga det rakt ut att jag är 26? okej 27 då... jaja sluta tjata jag blir 28! =)

Summa sumarum! Jag har kommit fram till ett önsketänkade samt femtielva saker som inte platsar på listan. Är det någon som vågar sig på att ge mig något förslag till listan? =)

Mvh Anders aka Nagadez



Kommentarer
Postad av: J

Det var riktigt fyndigt, men jag tycker ändå moms-skämtet är roligast. ;) Men det är nog för att jag är nörd... ^_^

2008-01-10 @ 22:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback