Inlägget skrivet: 2008-07-21 @ 14:18:06

29 tjejer och jag

I fredags så var jag på något som kallas för Bloggfest. Cilla var vipinbjuden och fick lov att ta med sin en vän och det blev jag.
Jag är ju inget stort namn i bloggvärlden precis. Inte känner jag till de som är det heller om jag skall vara ärlig. :)
Tillställningen började hur som helst vid Gothia Towers. Cilla och jag stövlade in genom entrén och upptäckte en skara nervösa bloggerskor. Ja för det var bara bloggerskor. De killar som befann sig i lokalen var hormonstinna gothiacup deltagare eller medelålders affärsmän i stan för nått viktigt möte...

Stina Lee, tjejen som arrangerade festen, förklarade för oss att vi minsann skulle få åka limmo till stället där festen skulle äga rum. Ganska trevlig överraskning ändå med tanke påa tt jag aldrig åkt limmo innan. Så mycket kändisfaktor va det på mig!! ;)

Limmon fick åka två vändor eftersom vi var 30 stycken som skulle åka. Jag och Cilla åkte med andra vändan.
Jag skäms nästan för att erkänna det men jag kände mig lite som Mr Heffner ett tag där jag satt som ensam kille längst bak i en limmo fylld av eleganta kvinnor.

Kvällens förfest ägde rum på en liten klubb som jag vill minnas hette Orgio. Två små rum och en bar. Eller ska jag säga öppen bar kanske. Det var bara att knalla dit och be om nått smarrigt så stod man där med ett glas i handen tydligen. Tydligen säger jag för jag provade aldrig själv. Jag gav Cilla möjligheten att festa till det med sina vänner medans jag tog på mig rollen som chaufför.

Så där satt jag. I ett litet porrinspireratrum tillsammans med 29 tjejer. Som ALLA fick dricka gratis sprit. Ska jag vara ärlig tror jag det var många killar som önska de var i mina kläder då faktiskt!

Jag hann inte prata med alla som var där då jag knappt kände igen någon egentligen, jag pratade med de som Cilla presenterade mig för och de var alla supergulliga och trevliga. Jag känner att jag inte skall nämna några namn för risken finns ju att jag missar någon och det hade ju varit försmädligt!

Festen fortsatte senare en trappa upp mer eller mindre. Vägg i väg gligger nämligen BLVD. Var där en gång för längesedan. Invigningen närmare bestämt. Då var där packat med folk. I fredags var där inte lika mycket tycker jag.
Bloggfesten kom nästan av sig lite när det blandades med alla andra människor som fick komma då med.

Såhär i efterhand ångrar jag lite att jag inte fick med mig mina visitkort för där fanns ett gäng tjejer som hade gjort sig bra framför kameran.

När kvällen led mot sitt slut så blev det ett besök på McDonalds innan det var dags för en seg hemfärd.

Hur som helst så hade vi trevligt, vi åkte limmo och vi drack gratisdrinkar i ett porrum... 29 tjejer och jag. :)



Kommentarer
Postad av: Elin [ n e v n a r i e n ]

hahaha ja det var nog många som hade velat vara i dina kläder tror jag :P



Visitkort är jäklit bra på sånna där tillställningar, speciellt eftersom ingen kan stava till nevnarien och ännu mindre komma ihåg det :P



Tack så mycket :)

Ja ok, jag lär dig illustrator och du lär mig modellfoto-retusch? Deal? ;) haha.



Jo jag överlevde och tyckte det var jätteroligt :) Har varit på.... få se nu... 3 bloggträffar innan och den här var lätt den roligaste :)

Postad av: Elin [ n e v n a r i e n ]

coool :P

Ja det verkar vara varannan månad ungefär...

Slutet av....

....januari

....mars

...maj

...och nu i juli :P

2008-07-21 @ 14:49:30
URL: http://nevnarien.se/
Postad av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Antar att du har rätt ; ) Haha!

Och ja, många killar hade nog velat vara i dina kläder ; )

2008-07-21 @ 19:06:28
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postad av: Bettie

haha, later ju som du sager, som en drom! :P hmm, din kommentar forsvann fran min blogg, vet inte riktigt vart det tog vagen o.O. btw kan du kopa en upplast forsta generationens iphone pa natet i usa for runt 200-300 dollar. Men da ar den ocksa lite anvand och sen ska den ju skeppas till Sverige dessutom. Nya finns ju, men da maste man signa upp for abonnemang och grejer och maste nog bo i USA. men priserna for en ny iphone har ligger pa $200 plus runt $80/man med fri datatrafik, mkt billigare an i sverige alltsa!

2008-07-21 @ 19:29:11
URL: http://www.mylifeaftersweden.com
Postad av: Junitjej

Vad kul att du var med på bloggfesten!! EN del kända bloggerskor var med har jag förstått.

2008-07-21 @ 19:32:29
URL: http://junitjejen.se
Postad av: Janne Wiberg

Det var synd att inte jag kunde vara med och hålla dig sällskap, det måste ha varit hemskt med så många tjejer omkring sig. :)



Det är alltid bra att ha med sig några visitkort. jag lämnade ett till en tjej på stcc i falkenberg, får se om det blir något..



Ha det så gôtt, så syns vi snart!

2008-07-21 @ 19:42:11
URL: http://www.allfotografen.se
Postad av: Stina-lee

Hahaha, ja men du skötte dig galant där bland alla brudar får jag säga ;p Tusen tack för att ni kom, trevlig att träffas även om det kanske inte blev så mycket prat, var ju lite nervöst att träffa alla och att ordna festen, visste inte om folk skulle ha skoj och ja.. du vet allt sånt där :) Ha det bra! Kram Stina

2008-07-22 @ 14:26:48
URL: http://stinalee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback