Inlägget skrivet: 2008-09-06 @ 23:50:36

Fjortisgäng invaderade lokal pizzeria

Fjortisgäng invaderade pizzeria, försökte röka chokladcigaretter.

Ja, det är så morgondagens löpsedlar kommer se ut. Sad but true.
Mitt i fotbollen konstaterade jag att jag var brutalt sugen på skräpmat. Jag var först fast inställd på thaimat men det var jag för hungrig för att orka vänta på. Så det fick vackert bli en pizza.

Inte tänkte väl jag klä upp mig och peta in linser bara för att dra en repa ner till den lokala pizzerian inte...
När jag närmar mig parkeringen så ser jag 10 mopeder utanför. Ingen bra start precis. Men men.
Jag stövlar in och upptäcker att ett helt fjortisgäng har ockuperat ena härnet av pizzerian. Det pratas och skrattas högljutt om en det ena och en det andra...

Jag beställer och sätter mig ner på en stol en bit bort och observerar gruppen en stund.

Någon i gänget har upptäckt att pizzerian som också säljer lite godis har chokladcigaretter i sitt sortiment. Givetvis skall den coolaste i gänget ha sådana. Det tar 5 sekunder så vill såklart alla andra i gruppen också ha sig ett paket. För det är ju "ba sååå jääla najs asså..."

Det posar inför varandra och är såklart stencoola med sina nya accessoarer.
Nått geni kläcker ju den strålande idéen att givetvis tända sin cigarett. Jag vågar gissa att det är kille med hierarkinummer 2 i gruppen.
Jag vet inte om jag behöver fortsätta den här historien egentligen. Det känns som att ni alla redan ser scenariot framför era egna ögon....
Eld, choklad, papper, fjortismun.... Ingen bra kombination!

Båda pizzabagarna och jag småflinar och jag vågar nästan gissa att vi alla delar samma tanke. Det var bättre förr!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback