Inlägget skrivet: 2009-08-30 @ 14:00:06

Uppdrag för Nordea under finnkampen


Igår blev det en riktigt lång dag! Jag och
Cilla jobbade i Nordeas monter utanför Nya Ullevi under Finnkampens första dag. Det var inte en lugn stund om jag ska vara ärlig. Montern stod precis utanför huvudentren så det var alltid mycket folk.
I nära tolv timmar satt jag spikad vid datorn och jobbade. När det började avta kom jag på att jag inte ätit något på hela dagen så man var lite lätt snurrig i skallen!

Min uppgift var att snabbt frilägga porträttbilder på de kunder som önskade och sedan placera in det i någon av fyra mallar vi hade förberett. Man kunde välja mellan Johan Wissman, Emma Green, Mustafa Mohamed och Helena Engman. Mest populär var nog Johan Wissman tätt följd av Emma Green.

Cilla stod för det mesta utav fotograferandet och det gjorde hon jättebra. Hon hade bra koll trots att stressen tilltog stundtals. När det kom som allra mest folk fick hon sätta sig ner och retuschera lite bilder också.

När bilderna väl var klara så printade vi dem direkt på plats och hängde upp dem i montern så att folk kunde komma och hämta dem så snart de var klara. Det blev många sköna skratt och flera vart förvånade över det trovärdiga resultatet. Det dök ju upp en och annan teaterapa som spikade fantastiska miner till en del av bilderna. Flera av dem vart riktigt bra! Ni får kanske nått smakprov på detta vid senare tillfälle.

Finnkampen fortsätter ju över idag också, men idag sitter Magnus och Sussie där. Det verkar som att de fått lite bättre väder än vad vi hade igår så jag hoppas de får en fin dag i montern idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback