Inlägget skrivet: 2009-09-05 @ 13:00:40

Nelly på Push

Igår gjorde jag mitt första fotopass för klädbutiken Nelly. Riktigt skön arbetsplats. Många kreativa och samtidigt helknäppa människor! Helt i min stil!
Alltid högt i tak och alla säger vad de tycker! Raka puckar, det e grejer det!

Igår kväll visade det sig även att Nelly hade en vad man kanske kan kalla "vipfest" på Push i Göteborg. Det skulle delas ut goodiebags och sviras för det vildaste!
Cilla som är på besök här hade fått en inbjudan så vi kilade iväg dit efter jag jobbat.

 

crafty_blogg_nelly1


De hundra första som kom in skulle få varsin goodiebag som vad jag tror skulle bestå av ett par valfria skor ifrån Nellys sortiment. Det märktes tydligt i kön att tjejer är så skotokiga som myten säger för det armbågades och knöddes en hel del. Givetvis så hade goodiebagsen tagit slut precis innan vi fick komma in.

Mig bekommer det inte så mycket eftersom jag inte klär i högklackat! ;) men Cilla vart såklart besviken och det kan jag förstå! I synnerhet när en del brudar hade mage att knö sig före i kön på ett riktigt respektlöst vis.

Hur som helst så var det första gången jag var på nattklubben Push. Det ska ju vara en liten klick av stureplan mitt på Göteborgs paradgata Avenyn.
Även om stureplansfilosofin inte riktigt är min grej så måste säga att jag tyckte stället i sig kändes riktigt fräscht. Snygg lokal med mycket öppna ytor. Frän inredning. Stor vettig uteplats. För kvällen en DJ som spelade väldigt blandad men nästan uteslutande skön musik!

Träffade två fotografer som jobbar mycket för Nelly. Hade jobbat med dem tidigare under dagen bland annat. Inte helt oväntat tog de lite vimmelbilder också.
Blev nästan nersprungen av en gammal vän också. Var riktigt längesen jag pratade med henne så det var skoj det med!

På det stora hela så var det en trevlig kväll. Ganska tidig hemgång men det har man gott av idag!
Jag hade inte med mig min stora kamera men jag tog lite bilder med mobilen. Ni får ursäkta kvaliteten!


Delar av inredningen.


En av anledningarna till Armbågarna i kön... :)


Hittade en blank taklampa som ajg tog en spegelbild i... Ja jag e fotograf jag vet... :)


Ytterligare ett skoskåp fyllt med kvinnliga dyrgripar.


Kvällens vimmelfotobakgrund elegant färgad av den grönt lysande kristallkronan i taket.




Kommentarer
Postad av: Martina

Inge vidare faktiskt. Inte plåtat på sjukt länge. Hade också velat gå till push igår.

Postad av: averin

Och vi svenskar som ska vara ett köarfolk, tydligen stämmer inte det längre, och inte helst när något gratis hägrar i horisonten.

2009-09-06 @ 00:04:46
URL: http://averin.blogg.se/
Postad av: Ann

Åh va roligt att du plåtar för Nelly, grattis! :D

2009-09-06 @ 08:29:38
URL: http://kykyri.blogg.se/
Postad av: Gun Noord

Fått jobb på Nelly?? :)

2009-09-06 @ 09:11:35
URL: http://fotografgunnoord.blogg.com
Postad av: Anonym

jora.. fotografi överhuvudtaget är ett stort intresse :)

2009-09-06 @ 16:02:05
URL: http://wargaflicka.se
Postad av: Ann

Håller tummarna för dig att det håller i sig då =)

2009-09-07 @ 07:10:36
URL: http://kykyri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback