Inlägget skrivet: 2010-07-28 @ 00:21:36

Inspiration...

När man jobbar så mycket som jag gör numera är det viktigt att inte tappa inspirationen.
Jag försäker därför regelbundet leta efter nya sätt att väcka min kreativa sida på. Oftast handlar det om tidningar eller sidor på nätet som publicerar mycket bilder eller illustrationer, men ibland, (som i detta fallet), hittar jag rörlig bild som inspirerar mig till tusen.

Följande klipp är en reklamfilm för Georgio Armanis nya parfym Acqua Di Gioia. Riktigt snyggt gjord, bra musik, bra modell. Detta är inspiration...


Bra inspiration triggar även ens vilja att utvecklas. Sträva mot nya mål. Ja, varför inte plåta Georgia Armanis nästa parfymkampanj som exempel...

Jag har inte sysslat nämnvärt med film, men det är spännande och det är något jag smått övervägt att utveckla lite mer framöver. I synnerhet när jag har två kollegor som är duktiga på detta.

Suget blir än större när man ser ovan nämnda reklamfilms backstagefilm...


Jag är så nöjd med mitt val av karriär och liv just nu. Jag får jobba med min hobby, min passion. Jag får vara kreativ tillsammans med andra begåvade människor. Jag skrattar och har roligt varje dag på jobbet. Jag utvecklas, inte bara som fotograf utan även som människa... Det i sig är ren inspiration för själen...

Vad driver er och vad är eran inspiration? Vart eller i vad finner ni den?
Om ni inte har nått svar på det. Sätt er ner och ta reda på det. För det, tror jag, är en del i hemligheten till ett lyckligt liv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback